ח"כ ועקנין הגן על נסיעת ח"כ זועבי: "כשתיקון החוק יעבור אני אתפטר"

איתי גדסי 1 Comment on ח"כ ועקנין הגן על נסיעת ח"כ זועבי: "כשתיקון החוק יעבור אני אתפטר"

דיון סוער בוועדת הכנסת בנושא אישור נסיעות ח"כים לחו"ל • יוזם תיקון החוק שיאפשר לוועדת האתיקה להגביל נסיעות ח"כים למסעות דה לגיטמציה, ח"כ יואב קיש: "לא יתכן שהכנסת תיתן את חותמתה לנסיעות בעלות אופי אנטי ישראלי מובהק" • יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ ועקנין: "ביום שהסעיף יאושר אגיש את התפטרותי"

ח"כ יצחק ועקנין צילום: קובי גדעון, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום התקיים דיון בוועדת הכנסת בנוגע לתיקון חוק אותו מציע ח"כ יואב קיש. המצב כיום הוא, כשח"כ רוצה לנסוע לחו"ל במימון גורם חיצוני, הוא צריך לעבור את אישור ועדת האתיקה בראשותו של ח"כ יצחק וקנין (ש"ס). וועדת האתיקה בודקת שזה במימון גוף ציבורי ולא גוף פרטי – מסחרי ומאשרת את הניעה ללא עיון במטרת הנסיעה ועוד פרטים המעידים על אופי מטרת הטיסה.

יו"ר וועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, יוזם תיקון לחוק ומבקש כי מעתה ואילך הוועדה תבחן את אופי הגורם הממן כשהוא מציין כי מטרתו להמעיט במסעי הדה לגיטמציה שעורכים לישראל בעולם, למרבה הצער גם ח"כים ישראליים. "בדצמבר האחרון" הביא קיש דוגמא לנסיעה שהוא רואה כשלילית "ועדת האתיקה נתנה אישור לחנין זועבי לנסוע לחו"ל במימון תחנת הטלוויזיה 'אלקודס' של החמאס. בעיני זו שערורייה שהכנסת נותנת אישור להשתתפות באירוע אנטי ישראלי מובהק. לא יתכן שדבר כזה יקרה. יש כאן מסר ברור – כנסת ישראל לא תיתן אישור ולא תקיים קשר עם גורמים אנטי ישראלים הפועלים כנגדה"

ההתנגדות לא איחרה לבוא היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון התנגד ואמר "אני חושב שההצעה היא לא נכונה ובעייתית מאוד מבחינה משטרית, חוקתית וגם מעשית. ההצעה משקפת סוג של אנומליה – מצד אחד היא אינה מגבילה במהות את עצם הפעילות אלא רק את מימונה. מצד שני, המימון כשלעצמו אינו נגוע בניגוד עניינים ואינו פוגע בטוהר המידות ולכן אינו פסול. ההצעה גם נוגדת את הרעיון שבבסיס חוק חסינות חברי הכנסת, שתכליתו להבטיח חופש פעולה פוליטי לחברי הכנסת, אף יותר משל אזרח מהשורה".

מי שעוד התנגד למהלך היה יו"ר וועדת האתיקה, ח"כ יצחק ועקנין שאמר "חופש הביטוי וחופש התנועה של חברי הכנסת הם דברים שאנחנו שומרים עליהם בוועדת האתיקה, לאורך ולרוחב של כל המפה הפוליטית בישראל. חופש הדעות הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. תפקידנו בוועדת האתיקה הוא לבדוק שאין אינטרסים אישיים או טובות הנאה ולא לבחון האם מעשיו או עמדותיו של ח"כ מוצאות חן בעינינו או לא". בהמשך הדיון הצהיר ח"כ ועקנין כי לא ייתן לסעיף לעבור: "באותו יום שתעביר את זה אני מתפטר".



1 תגובות

מיין תגובות